Ugrás a tartalomra

Hotel Miskolc Kft.
City Hotel****

1. Szolgáltató adatai

Cégnév: Hotel Miskolc kft.
Székhely: 3529, Miskolc, Csabai kapu 8.
Cégjegyzékszám: 0509006778
Adószám: 11585745-2-05
Bankszámlaszám: 1091-8001-0000-0094-8080-0003
IBAN: HU85 1091-8001-0000-0094-8080-0003
SWIFT: BACXHUHB 


2. Általános szabályok

2.1 Jelen „Általános Szerződési 
Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és azok szolgáltatásainak igénybevételét
.
2.2  Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési
Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.


3. Szerződő fél

3.1 A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

3.2 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a 
Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen 
-a feltételek teljesülése esetén -szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).

3.3 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

3.4 Egészségügyi szolgáltatás igénybevétele esetén a Vendég köteles tájékoztatni a Szolgáltatót esetleges egészségügyi állapotáról, Szolgáltató köteles felhívni a figyelmet az esetleges egészségügyi kockázatokról.

4. Szerződéses jogviszony

4.1 A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató 
ajánlatot küld. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató.

4.2 A Szerződés a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban 
megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. 
Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
A szobafoglalásban szereplő létszámon felüli vendég(ek)után a szálloda az aktuális napi árakon díjat számol fel.

Kisállatok
Nem megengedett a szállodai szobáiban foglaltságtól függően.
A szálloda éttermébe és a wellness részlegbe kisállat nem vihető be

A háziállatot tilos felügyelet nélkül hagyni a szálloda területén, illetve javasolt a kutyák 
esetében a szájkosár használata. Csak egészséges állat érkezhet a szálloda területére, amit az előzetes foglaláskor az érvényes oltási könyvével kell igazolni és ezt a bejelentkezéskor is be kell mutatni. Amennyiben az állat kárt okoz, ezért teljes
körűen a gazda tartozik felelősséggel. 

Parkolás
A szállóvendégekés rendezvények résztvevőinek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a szálloda nyitott parkolójában, valamint a környező utcákban. A parkolóhelyek elfoglalása érkezési sorrendben történik.
Az épület mögött található zárt parkolót térítés ellenében vehetik igénybe. A parkolóhelyek elfoglalása érkezési sorrendben történik, foglaltságtól függően, előzetes foglalás nem lehetséges.

A parkolókban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni, a gépjárművek megengedett sebessége max. 5km/óra

Ha vendégeink igénybe kívánják venni a parkolót, akkor bejelentkezéskor, a bejelentőlapon fel kell tüntetniük a jármű forgalmi rendszámát. Ennek megtagadása vagy elmulasztása esetén a parkoló nem vehető igénybe. 

Vendégeink az általuk másik parkoló autóban okozott kárért a károsultnak közvetlen felelősséggel tartoznak.

WIFI
A szállodában WIFI rendszer üzemel, amelynek használata térítésmentes.
Vendégeink a WIFI csatlakozás jelszavát a szállodába való bejelentkezéskor, a kulcskártya átvételével egy időben kapják meg.
A WIFI folyamatos, megszakítás nélküli működését és elérhetőségét a szálloda nem garantálja. A WIFI használata során vagy következtében vendégeink készülékében vagy annak tartalmában keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért a szálloda nem vállal felelősséget. A szolgáltatást vendégeink a saját felelősségükre és kockázatukra veszik igénybe.

Telefon
A szobatelefon használata díjköteles. A telefonálás költségét a szolgáltató telefontársaság díjai alapján szállodai felárral terheljük automatikusan vendégeink
szoba számlájára.
A hívás díja mindaddig felszámításra kerül, amíg a telefonkagyló visszahelyezésével nem történik meg a beszélgetés bontása. A szállodán belüli hívások díjmentesek.

Minibár
A minibárban elhelyezett termékek fogyasztása díj ellenében történik. Az aktuális 
árlista a minibár tetején található, ezen kérjük megjelölni a fogyasztást és elutazáskor leadni recepciós kollegáink számára. A fogyasztást minden esetben fizetni kell.

Napi takarítás
A szálloda naponta egyszer, 09.00 és 14.00 között takarítja a szobát. Amennyiben a szoba takarítását végzők ezen időszak alatt a szoba külső kilincsén „Kérem, ne zavarjanak!”figyelmeztető táblát találnak, úgy a szoba takarítását nem végzik el, ezért a 
vendég díjcsökkentést vagy kártalanítást nem követelhet.

Környezetvédelmi szempontból kizárólag a fürdőszoba padlózatára helyezett törülközőket cseréli a szálloda. 

.„Kérem, ne zavarjanak!”
Figyelmeztető tábla A szállodai alkalmazottak a szobatakarítást reggel 09:00 órától végzik folyamatosan. Vendégeink a „Kérem, ne zavarjanak!”
Figyelmeztető táblának a szobaajtó külső kilincsére történő kiakasztásával határozottan jelzik, hogy a szálloda munkatársai ne zavarják, ne kopogjanak és ne lépjenek be a szobába.

A „Kérem, ne zavarjanak!”figyelmeztető táblácskát a saját felelősségükre és kockázatukra helyezik el a bejárati ajtó külső kilincsén. Ha a szálloda munkatársai
vendégeink elutazásának napján a szobája kilincsén „Kérem, ne zavarjanak!”
figyelmeztető táblát találnak, és telefonhívásunkra vagy kopogásra nem reagálnak
, úgy munkatársaink 10.00 óra után bármikor bemehetnek a szobába.
Rendkívüli helyzetben (például tűz, terrortámadás stb.) előzetes telefonhívás nélkül, illetve amikor a szálloda a rendelkezésére álló információk alapján megalapozottan feltételezi, hogy a szobában a vendég élete, egészsége, testi épsége, vagyonbiztonsága veszélyben van vagy veszélyben lehet, és a vendég a szálloda telefonhívására nem reagál, úgy a szálloda munkatársai jogosultak bemenni a szobába. A „Kérem, ne zavarjanak!”figyelmeztető tábla nem rendeltetésszerű használatából eredő károkért, sérelemért a szálloda nem vállal felelősséget.
 
Mosás, vasalás
A szálloda mosást, vasalást vállal, kérjük használja a szobai szekrényben elhelyezett 
szennyes - ruha zsákot és árlistánkat (09.00 óra előtti leadásnál 18.00 óráig elkészül). 
Kérésre vasalót és vasalóállványt biztosítunk a szobában, melyet kérünk a tűzvédelmi 
szabályok gondos betartásával használjanak!

A vasaló nem rendeltetésszerű és gondatlan használatából eredő károkért a szálloda felelősséget nem vállal, valamint a szálloda berendezéseiben, épületében okozott kárért kártérítést igényel.

Gyermekjátszó szoba
A Játszószoba szolgáltatásait 6 éves korig szülői felügyelettel, 7-14 éves kor között önállóan vehetik igénybe a gyerekek.


A Játszószobában elhelyezett játékokat kérjük, mindenki saját korához illően válassza meg, és használja azokat rendeltetésszerűen. A Játszószoba rendjét és tisztaságát őrizzük, rajzolni és festeni kizárólag a kijelölt táblákon és rajzlapon lehetséges.

Gyermekek és szüleik a Játszószobában elhelyezett tárgyakért felelősséggel tartoznak. 
Szándékos rongálásért az anyagi felelősség a rongálót, illetve annak szülőjét, gondviselőjét terheli. A Játszószobában kívánatos kulturált viselkedést és beszédet kérjük betartani, felnőttekkel és gyerekekkel szemben egyaránt. A Játszószobát használó gyerekek minden esetben kötelesek be
tartani a játszószobai előírásokat, melyről az ismertetőt elolvashatják a 
Játszószobában kifüggesztett tájékoztatón. Az egészség megóvása érdekében beteg 
gyermek, vagy annak beteg felnőtt kísérője a Játszószobát nem látogathatja.
Aki ezen házirendet megsérti, a Játszószoba nyújtotta szolgáltatásoktól búcsúznia kell. és szállodai tartózkodása alatt többet nem veheti igénybe. 

Étkezések
Az étterem szolgáltatásait minden nap: 07.00-22.00 között vehetik igénybe.
A reggeli büféasztalos (önkiszolgáló) formában történik, az étterem svédasztalán található étel -
és italválasztékból. A reggeli időpontja: 07.00 órától 10.00 óráig tart. A reggeli 
korai/késői időszakában a meleg ételeket frissen, rendelésre készítjük az ételek 
frissességének érdekében.
A félpanziós ellátás a reggeli mellett napi egyszeri főétkezést (vacsorát) jelent:
érkezés napon vacsorával kezdődik, és elutazás napon reggelivel végződik. Vacsora esetén a félpanzió 19.00-21.00 óra között vehető igénybe. 
(Ettől eltérő vacsora időpont a vacsora napján kifüggesztésre kerül.)
 
Amennyiben a félpanziót ebédidőben szeretnék igénybe venni, 
kérjük min. 24 órával korábban jelezzék felszolgáló kollegáinknál. A félpanziós vacsora
vagy ebéd létszámtól függően svédasztalos-, vagy négyfogásos étkezés menüválasztási 
lehetőséggel. A félpanziós vacsora italfogyasztást nem tartalmaz.
A szálloda a reggeli és vacsora büféasztalról a korlátlan ételfogyasztást nyújt, azonban onnan sem étel, sem ital későbbi fogyasztás céljából nem vihető ki. Amennyiben a szálloda előzetes engedélye nélkül későbbi fogyasztásra ételt és/vagy italt visznek
ki a reggeliző helyiségből, úgy a szálloda jogosult az étkezés árának 50%-t/fő/alkalom számlájukra terhelni
.
Kérjük Vendégeinket, hogy éttermünket az évszaknak megfelelő és az 
alkalomhoz illő öltözetben látogassák.

Ételallergia Szállodánkban laktózmentes -, vegetáriánus-és egyéb diétás 
étkezési lehetőséget is tudunk biztosítani. Kérjük Vendégeinket, hogy speciális étkezési igényüket lehetőség szerint érkezés előtt jelezzék felénk. Szállodánk étterme allergén anyagok ismertetésével kapcsolatos dokumentummal rendelkezik, melyet megtalálnak a svédasztalon ill. étlapunkon is. Egyéb fogyasztások -A szálloda területén az alapszolgáltatáson felül (reggeli és/vagy vacsora) fogyasztott ételek és italok a szobaszámlára terhelhetők, és az elutazás napján fizethetők. A nem a szállodában 
vásárolt ételt, italt csak és kizárólag a szállodai szobában fogyaszthatják vendégeink
, közösségi helyeken, étteremben, bárban, wellnessben nem megengedett


Biztonság
A szálloda tűzvédelmi szabályzatát minden vendégünk köteles betartani. Tűzjelzés esetén az épületet azonnal el kell hagyni, a menekülési útvonalak értelmében, egymás testi épségére ügyelve! 
Tűzoltó készülékek a szálloda folyosóin, emeletenként találhatók. Tűz esetén vendégeink kötelesek haladéktalanul riasztani a recepciót.

A szálloda épületében elhelyezett kézi tűzjelző berendezések indokolatlan használata miatti károkért a kár okozója, vagy annak törvényes képviselője anyagi felelősséggel tartozik. A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni, valamint saját kávéfőzőt, vízmelegítőt, vasalót és egyéb elektromos készüléket üzemeltetni tilos. Vasalási vagy mosatási igényüket a szálloda recepcióján jelezhetik. 

A szálloda jogosult a szállás-szolgáltatásra vonatkozó megállapodást azonnali hatállyal 
felmondani, ha nem rendeltetésszerűen használják a rendelkezésére bocsátott szobát (vagy a szálloda más területeit) illetve nem tartják bea szálloda biztonsági előírásait, rendjét.

Elektronikus térfigyelő rendszer a szálloda területén
A szálloda területén, az épületen belüli, illetve kívüli mozgás megfigyelése elektronikus 
megfigyelő rendszerrel (kamerákkal) történik, mely során személyes adatokat tartalmazó 
képfelvételek készülnek. A kamerarendszert a szálloda működteti. A megfigyelések és a 
képfelvételek rögzítésének a célja az szálloda területén tartózkodó személyek életének, testi épségének, valamit a szálloda területén tartózkodó személyek, továbbá a szálloda által használt vagyontárgyak védelme.

Vendégeink a szálloda területére történő belépéssel és az itt tartózkodással hozzájárulásukat adják a képfelvétellel kapcsolatos adatkezeléshez, és elismerik az adatkezelési szabályzatban foglaltakat

2. Rendellenes magatartás
Vendégeink nyugalma érdekében a szálloda területén 22.00 óra után - kivéve a szálloda által szervezett vagy engedélyezett rendezvény, program esetében - tilos a hangoskodás, zenélés, zajjal, lármával járó tevékenység, hangeffektusok, a szobában zavaró hangerejű televíziózás, rádiózás, stb.
A szálloda területén időponttól függetlenül tilos minden olyan magatartás, viselkedés, amely zavarja mások nyugalmát, biztonságát, biztonságérzetét, magánszféráját; 
zaklatásnak minősül vagy minősülhet, alkalmas mások megfélemlítésére.
A szálloda munkatársa jogosult figyelmeztetni a rendbontó és/vagy hangoskodó vendéget. 
Az első figyelmeztetés díjmentes, a második és harmadik figyelmeztetésért a szálloda 
egyenként 5.00
0 Ft összeggel terheli meg a figyelmeztetett vendég szobaszámláját. A 
harmadik figyelmeztetés után a szálloda jogosult a szállodai szerződést egyoldalúan, 
azonnali hatállyal felmondani, és a vendéget a szállodából visszafizetési és/vagy kártérítés 
köteleze
ttség nélkül haladéktalanul kiutasítani.
A szálloda kizárja a felelősségét minden olyan sérelemért, amelyet a vendég magatartása 
okoz más vendégnek.
 
Szállodai eszközök, berendezések
Vendégeink kötelesek a szálloda eszközeit, berendezéseit rendeltetésszerűen használni. A nem rendeltetésszerű használatból eredő, vagy extra takarítással járókárt a szálloda 
felhívására, de legkésőbb a távozásuk előtt kötelesek megtéríteni.
A szálloda berendezési, felszerelési eszközei a szálloda területéről kizárólag a szálloda 
előzetes írásbeli engedélyével vihető ki. A szállodai szoba bármilyen átrendezését, bútorok áthelyezését kizárólag a szálloda munkatársa, vagy erre kijelölt megbízottja végezheti.

Szállodai dolog elvitele a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül bűncselekménynek 
minősül, és ebben az esetben a szálloda megteszi a szükséges büntetőjogi és polgári jogi lépéseket. A szálloda bármely eszközének, berendezési, felszerelt tárgyának meghibásodását vendégeink kötelesek bejelenteni a szállodának. 
Vendégeink nem jogosultak hibát saját maguk kijavítani, vagy a kijavítást megkísérelni. Az ebből eredő károkért való felelősséget a szálloda kizárja.

A javítás költségének megtérítése a vendég kötelezettsége, mely költséget a szálloda 
számlával igazoltan a vendégre terheli. A szálloda az alábbi dolgok bevitelét tiltja meg:

  • •a hatályos jogszabályokban maró, gyúlékony vegyszernek,- anyagnak minősített dolgok,
  • • a hatályos jogszabályokban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek minősített anyagok,
  • •tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői,
  • •hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolog,
  • •pszichotrop anyag (kábítószer),
  • •nem a szállodában vásárolt élelmiszer, ital (ideértve alkoholtartalmú italokat is),
  • •különösen drága, nagy értékű értéktárgy, muzeális tárgy

A szálloda a vendég előzetes írásban tett kérelmére írásban engedélyezheti nem bevihető dolog bevitelét a szálloda területére.

Ha vendégünk a szálloda előzetes írásbeli engedélye nélkül nem bevihető dolgot visz be a szálloda területére, azt a szálloda a vendég költségére eltávolíthatja vagy eltávolíttathatja.

Az engedély nélkül bevitt dologban keletkezett kárért való felelősséget a szálloda kizárja.
Vendégünk teljes körű jogi és anyagi felelősséggel tartozik mindazon kárért és sérelemért, amelyet az engedély nélkül bevitt dolog okoz más vendégnek, harmadik személynek vagy a szállodának.

Dohányzás
A szálloda nemdohányzó hotel. Ennek értelmében a szálloda zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein – a dohányzásra kijelölt helyek
, és a szobák privát teraszai kivételével - tilos a dohányzás, illetve az elektromos cigaretta használata. A szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni ezen előírás betartására, illetve a dohányzás, elektromos cigarettázás abbahagyására. 

Vendégeink, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely személy köteles az előírás betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. 
Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szállodát az illetékes hatóság a vonatkozó jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a szálloda jogosult az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítani, illetve annak megfizetését tőle követelni.

A vendég betegsége, halála. Amennyiben vendégünk a szállás - szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a szálloda orvosi segítséget ajánl fel. 
Vendégünk a felajánlott orvosi segítséget saját felelősségére és kockázatára veszi 
igénybe. Az orvos nem a szálloda alkalmazottja, megbízottja, közreműködője, a 
diagnózisért, az alkalmazott terápiáért, annak következményéért való felelősséget a szálloda kizárja. 

Vendégünk betegsége/halála esetén a szálloda a költségeinek megtérítésére tart igényt 
a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges 
orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások 
ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

Vendégünk fertőző betegsége esetén a szálloda jogosult díjvisszatérítés vagy kártérítés 
nélkül, azonnali hatállyal felmondani a szállodai szerződést. Ebben az esetben a vendég a szálloda felmondásában meghatározott időtartamon belül köteles a szállodát poggyászaival együtt saját költségén elhagyni. Fertőző betegség esetén a szálloda a 18/1998. (VI. 3.) NM rendeletnek megfelelően köteles eljárni. (A rendelet írja elő, hogy mit kell tenni fertőző betegségesetén. A rendelet értelmében, ha ilyen gyanú áll fenn, akkor a szálloda orvost hív, és ő állapítja meg, hogy a vendég fertőző vagy sem.)

Talált tárgyak
A talált tárgyakat a recepción kérjük leadni, ahol azt nyilvántartásba veszik. Az élelmiszert, élelmiszer jellegű cikkeket, gyógyszereket a szálloda megsemmisíti. A tárolható tárgyakat a szálloda 3 hónapig őrzi. Amennyiben a talált tárgy jogos tulajdonosa jelentkezik, személyazonosságát igazoló okirat felmutatásával és aláírásával veheti át a tárgyat.

A postázható tárgyakat kérésre (a küldési költség előzetes megfizetését követően) postai úton juttatjuk vissza tulajdonosának.

A szálloda kártérítési felelőssége 
Felhívjuk kedves vendégeink figyelmét, hogy a szobában hagyott értéktárgyaikért szállodánk nem vállal felelősséget. Kérjük, értékeiket a szobában elhelyezett széfben 
legyenek kedvesek elhelyezni! Nagyobb érték elhelyezésének esetében szállodánk recepcióján találhatóközponti széf áll ingyenesen az Önök rendelkezésére. 
Vendégünk a szálloda berendezéseit, wellness és egyéb szolgáltatásait rendeltetésszerűen, saját egészségi, fizikai, mentális állapotának tudatában és ismeretében használja,illetve veszi igénybe, ezért a nem rendeltetésszerű, illetve nem a vendég valós egészségi, fizikai, mentális állapotának megfelelő használatból, igénybevételtől eredő károkért való 
felelősségét a szálloda kizárja. 
Vendégünk a saját felelősségére kérhet ébresztést, amely figyelmességi gesztus a szálloda részéről, az nem része a szálloda szerződés szerinti szolgáltatásának. A kért ébresztés elmaradásából vagy a késedelmes ébresztésből eredő károkért a szálloda nem vállal felelősséget.
A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal 
felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt
a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival 
kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít
a Vendég fertőző betegségben szenved.
a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott foglalófizetési 
kötelezettségét a meghatározott időpontig. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis maior” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

Elhelyezési garancia

Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. 
túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a 
Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

 A Szolgáltató köteles:
a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott 
kikötött időtartamra - vagy az akadályoztatás megszűntéig - egy másik, ugyanazon vagy 
magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely 
biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli térítésmentesen telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változásának közlésére.ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő 
szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez
Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, 
illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos 
kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

A Szerződő fél jogai
A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely 
azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos 
szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban 
panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen 
időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz 
kezelésére vállal kötelezettséget.

A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.

A Szerződő fél kötelezettségei

A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a 
Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak 
felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
A Vendég saját ételt - italt nem hozhat be a szálloda vendéglátó egységeibe.

A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybevett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.

A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles:

  • a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni
  • a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni
  • A Szolgáltató kártérítési felelőssége
  • A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a 
  • létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
  • A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a 
  • Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
  • A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szállodában, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
  • A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
  • Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette. Szolgáltató közösségi tereiben,
  • vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
  • A Szolgáltató zárt parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a 
  • Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk 
  • keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja és amennyiben a kár neki felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt.
  • A kártérítés mértéke felső határa a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az ötvenszerese, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem

A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok 
védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos 
jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a 
technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.

A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett 
Miskolc város jegyzője ill. a 
Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Felügyelőség gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.

Vis maior
Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése, világjárvány), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető leg
alacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv 
rendelkezései az irányadók.